top of page

begeleiding bedrijven

Oplossingsgericht binnen bedrijven

Prijs

Volgens offerte.

EmbeddedImage.jpg

Oplossingsgerichte begeleiding binnen bedrijven

Elke onderneming krijgt vroeg of laat te maken met interne moeilijkheden. Een normaal gebeuren … elk persoon is immers anders en iedereen heeft zijn eigen mening. Vaak staan die problemen de vooruitgang van het bedrijf én van de medewerkers in de weg.

​

In vele gevallen ligt een gebrekkige communicatie aan de basis. Slecht communiceren werkt conflicten, misverstanden, irritatie, roddels, stress, burn-out, e.a. in de hand.

​

Het is daarom van cruciaal belang deze miscommunicatie zo snel mogelijk te (h)erkennen om escalatie te vermijden.

“Is de communicatie slecht binnen dit bedrijf? Waarom weet ik daar niets van?”

Communicatie binnen een bedrijf gebeurt op elk niveau: managers onderling, management naar werknemers (en hopelijk ook omgekeerd 😉), werknemers onder elkaar. Het is dus niet zo dat spanningen zich enkel op de werkvloer manifesteren.

 

Daarom is het van belang dat men, ongeacht zijn functie of positie, naar elkaar luistert en een zo helder en transparant mogelijke communicatie hanteert. Door te luisteren kan men tot oplossingen komen. Luisteren versterkt ook de band tussen mensen.

“Sommigen praten veel om niet te moeten luisteren”

Onderzoek wijst uit: de kwaliteit van de werksfeer is recht evenredig met het niveau van de communicatie!

​

Een goede werksfeer op zijn beurt, is niet alleen bepalend voor de productiviteit van het bedrijf maar zorgt ook voor minder stress, burn-out en ziekteverzuim. Mensen hebben meer plezier in hun werk, zitten beter in hun vel en het verbetert de verstandhouding en de samenwerking tussen de werknemers, een bijzondere troef voor ieder bedrijf.

​

 

Een slechte werksfeer daarentegen zorgt voor meer stress, lichamelijke en mentale klachten, ongenoegen, onnodige fouten, irritatie en een afnemend werkplezier met als resultaat een slechter product en/of service. Maar dit blijft niet enkel binnen het bedrijf, ook privé gaan mensen klagen. Dit kan zorgen voor de aantasting van het imago waardoor bestaande en/of potentiële klanten afhaken dus … lagere omzet.

Als bedrijfscoach kan ik medewerkers en/of directie op weg zetten om…

  • Alert te zijn en onmiddellijk in te grijpen bij de eerste signalen. Geen houding van “het zal wel overwaaien” want dat doet het namelijk niet!

​

  • Irritatie, roddels, misverstanden, enz… niet groter te laten worden dan ze werkelijk zijn; voorkomen dat ze een eigen leven gaan leiden; leren om bij de essentie te blijven; kijken waar de oorzaken van de onprettige werksfeer liggen en daar naar te handelen. Durven in gesprek gaan en samen kijken naar oplossingen.

​

  • Voldoende en juiste aanspreekpunten te creëren: een plek waar men in alle vertrouwen kan praten over de zaken waar men mee worstelt. Zonder de angst te hebben om daarop afgerekend te worden.

​

  • Bewust te worden van de manier waarop men communiceert: respectvol, soms met een milde knipoog naar jezelf, er niet van uit gaan dat iedereen alles begrijpt, genoeg veiligheid en ruimte creëren om vragen te durven/mogen stellen zonder zich daarvoor te hoeven schamen.

​

  • De communicatie kort, helder, concreet en zonder oordeel te houden, niet te snel conclusies trekken, er niet van uit gaan dat jouw interpretatie dé juiste is.

​

  • De kloof tussen management en werkvloer zo klein mogelijk te houden, dit zorgt er namelijk voor dat problemen sneller gesignaleerd kunnen worden.

​

  • Genoeg tijd te voorzien voor overleg, vergaderingen en mededelingen zodat iedereen aan het woord kan komen en dit zonder onderbroken te worden. Niet alleen de mondigste heeft het beste idee. Door open te staan voor nieuwe ideeën zal er meer creativiteit zijn en dat biedt dan nieuwe mogelijkheden. Dit geeft de medewerker het gevoel betrokken te zijn bij het proces waardoor hij gemotiveerder zal deelnemen.

​

 

Een bewust en fit bedrijf, dat heldere taal spreekt, straalt aantrekkingskracht uit: het biedt een fijne werkomgeving aan tevreden en voldane medewerkers én geeft een positief beeld naar derden en klanten. Wil u dat ook 😊?

Als persoonlijke & bedrijfscoach heb ik ervaring in het begeleiden van mensen in veranderingsprocessen.

We weten dat een goede mentaal-emotionele begeleiding van mensen hun stressbestendigheid & veerkracht verhoogt en arbeidsuitval voorkomt.

​

Wil U uw medewerkers ook graag deze mogelijkheid bieden, zodat jullie samen sterker staan? Een kleine investering in de mens kan een groot rendement voor uw bedrijf opleveren!

Communication-quote.png

diensten

Loopbaan begeleiding

Hoe zit het met jouw loopbaangeluk?


Op zoek naar energie en motivatie?

Individuele begeleiding

Wat meer rust in je leven?
Wat meer geluk in je leven?

Een traject naar jezelf.

Begeleiding bedrijven

Oplossingsgerichte begeleiding binnen bedrijven.

​

Een bewust en fit bedrijf, dat heldere taal spreekt, straalt aantrekkingskracht uit

Contact
bottom of page